GALAMBO-ANDAKOYO mixtape

On November 9, 2011 by Admin
GALAMBO es la cruza entre los ritmos nativos de sudamerica y la música de raíz electrónica. En la
incansable búsqueda de develar los paisajes sonoros de los Andes. Desde los cantos a lo divino a los rituales sónicos de los “Bailes Chinos”. En un intenso sincretismo entre el sonido vernacular y la síntesis digital. ANDAKOYO es el Apu donde se celebra el ritual.
ELEKTROCHANGO es el beat ancestral que pulsa a través de ANDAKOYO: El kóndor con guitarrón, los flautones grazneando mientras la Pachamama cantaba.
GALAMBO es el proyecto del músico/productor e investigador Bryan Phillips. Phillips (participante Red Bull Music Academy 2006) se junta con el místico productor de cumbia digital The Peronist para producir “ANDAKOYO”. Un álbum conceptual, enraizado en los bailes chinos de Andacollo. Una expresión milenaria en la que los “chinos” se conectan con la divinidad en un ritual sónico. Un estruendo en el que los flautones hacen resonar los valles de los Andes.
ANDAKOYO es un álbum en el que todos los sonidos fueron tocados y grabados, respirando en estelas y pulsos electrónicos. Se realizó en una semana en la mítica bahía de Coquimbo. Capturando el alma de los sonidos esenciales producidos por trutrukas y tarkas andinas. Guitarras eléctricas y loops en vivo completan el espectro sonoro. El legendario poeta y cantor coquimbano Talo Pinto, un auténtico cultor de las profundidades del folklore, contribuye con el sonido profundo de sus guitarras, bandoneón, voz y poesía. Desde una montaña en el Valle del Elqui, Jimmy Campillay, representante del sonido diaguita, contribuye soplando sus flautas y silbatos tallados en piedra.
ANDAKOYO es una obra compuesta para ser escuchada como un cuerpo continuo que abre los canales de la percepción hacia un viaje sónico de psicodelia ancestral.
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GALAMBO is the cross between native rhythms from South America and western contemporary electronics. In the tradition of great folk artists like Violeta Parra, GALAMBO seeks to unveil the soundscapes of the Andes. Tribal ceremonies and songs of worship to the divinity. In a cultural syncretism between traditional instruments and electronics. ANDAKOYO is the sacred mountain top where the sonic ritual takes place.

ELEKTROCHANGO is the ancestral beat, that pulses through ANDAKOYO. The
condors with guitarrons, the squawking flutes and the singing PACHAMAMA.

GALAMBO is chilean-australian musician/producer and folk investigator Bryan Phillips. Phillips (RBMA 2006 alumni) teamed up with digital cumbia producer The Peronist to
produce “ANDAKOYO”. A concept album, deeply rooted in the trance sounds of the “bailes
chinos” from Andacollo. A primordial indigenous ritual that praises the divinity through sonic worship. The loud dissonant flutes resonate the valleys of the Andes.

ANDAKOYO is an album in which every sound was played and recorded, moving swiftly through the potent sounds of club based electronics . The record was done in a week on the mystical beach of Coquimbo, Chile. Capturing the soul of the indigenous sounds
produced by instruments like the mapuche trutrukas or the Tarka woodflutes from the highlands. Electric guitars and live looping complete the sonic landscape. It was built as a continuous piece of music that can be listened to as one body or each track as it’s own dimension.

A very special guest featured on this record is Talo Pinto, legendary folk poet from Coquimbo, Chile. Who contributes with the beautiful sounds that transcend his guitars, bandoneón and voice poetics. An authentic spiritual leader who guides GALAMBO through the depths of Chile’s folkoric roots. In the distance, from another mountain top, Jimmy Campillay of the Diaguita tribe, blows his primal flutes and whistles, carved out of stone…

TEASER GALAMBO/Andakoyo from LaSorra Records on Vimeo.

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